Madame Brouette
Hrdinka Mati se ve svém mladém věku odvažuje chovat způsobem, který je v tradicionalistickém Senegalu nevídaný a nepřípustný. Projevuje se jako emancipovaná žena a ostře reaguje na každé bezpráví. Film získal roku 2002 Stříbrného medvěda na festivalu v Berlíně.
Mati, přezdívaná madame Brouette, je mladá energická senegalská žena, která se napohled nijak neliší od početného společenství svých sousedek, živořících spolu s rodinami v kolonii chatrčí města Sandaga. Zatímco však její vrstevnice odevzdaně snášejí svůj trpký osud, Mati se neváhá vzepřít a dát zřetelně najevo nesouhlas, kdykoliv narazí na nějaké bezpráví. Odvážně se ujme ženy bité manželem a sama se rozvede, odhodlána bez pomoci živit a vychovávat svou malou dceru. Nenechá se omezovat ani milencem, a dokonce se odváží uskutečnit i svůj sen o skromné restauraci, kde by vařila podle francouzských receptů. Taková vzpoura ovšem nemůže skončit jinak než potrestáním… Režisér se obratně vyhýbá melodramatu a nabízí podívanou, v níž půdorysem svižné emancipační agitky prostupují prvky ironické nadsázky, muzikálové stylizace a záměrně triviální dramatizace skutečnosti. Film také zaujme spektakulárností, těžící z pestré barevnosti a dekorativnosti domorodých oděvů i prostředí, a rovněž takřka choreograficky řešenými davovými scénami.