Příběh svéhlavého děvčete
Lati je čtrnáctiletá dcera prostitutky Rajani, která se stala matkou, když jí bylo jen o dva roky více. Svým řemeslem zabezpečuje skromné živobytí pro obě, protože otcem byl muž, jehož znala pouze onu jedinou noc. Rajani si nejprve představuje, že půvabná dcera půjde v jejích šlépějích, ale když panenskou čistotu Lati zhodnotí pohatý obchodník, který by se s ní chtěl oženit, změní názor. Po dobrém i po zlém na dceru naléhá, nechce nic slyšet o její touze vrátit se do školy, odkud musela odejít sotva se naučila číst. Dceřin odpor v ní vzbuzuje hněv a je zcela hluchá i ke slovům Latina učitele, naléhajícího aby nadaná dívka pokračovala ve studiu. Jsme v epoše, kdy má první člověk přistát na měsíci a reportérova patetická slova o této události doprovázejí scénu, v níž Lati usedá do vlaku a odjíždí studovat do Kalkaty.