Pozorovatel
Alexandra již delší čas pracuje v lesní rezervaci na severu. Poklid její existence naruší příjezd mladého ornitologa Peetera. Zdá se, že by mohli v sobě najít zalíbení, ale prudký konflikt v nich vyprovokuje nenávist. Když se nakonec citově sblíží, slibně se utvářející vztah ukončí tragédie.
Zdá se, že neposkvrněná krása severní přírody, přirozeně a harmonicky plynoucí život v lesní rezervaci, kde již delší čas žije a pracuje Alexandra, je tím nejpříhodnějším místem k navázání citového vztahu s mladým ornitologem Peeterem. Avšak prudký konflikt, který mezi nimi vypukne, přivodí oboustrannou nesmiřitelnou zášť. Když svou nenávist překonají a stejně neočekávaně ji vystřídá skutečné sblížení, slibně se vyvíjející vztah vyústí do tragédie.