Našim láskám
Patnáctiletou studentku Suzanne vhání krize dospívání do náhodných vztahů, jimiž maskuje chronický nedostatek lásky. Záměrně chladná studie stavu moderní francouzské společnosti získala Prix Louis Delluc a Césara za nejlepší film a pro představitelku hlavní role Sandrine Bonnairovou.
Jedna ze sociálně-psychologických sond Maurice Pialata do srdce současné francouzské společnosti je příběhem patnáctileté studentky Suzanne, kterou odcizení ve vztahu k rodičům vžene do extrémního řešení krize dospívání. Přestože je zamilovaná do svého vrstevníka Luca, se kterým chodí, přijde dívka jedné letní noci o panenství s náhodnou známostí – americkým námořníkem. Nový zážitek sice zaujatě probere s kamarádkou, ale když potom milence potká v přístavu, ten si jí vůbec nevšimne. To dívku utvrdí v pocitu, že mezi vnější a vnitřní podobou věcí existuje nepřekonatelný rozpor. Suzanne se rozejde s Lucem a místo školy ubíjí čas dalšími krátkodobými známostmi. Na to, že otec – udřený polský imigrant, vlastnící kožešnickou dílnu – opustí rodinu, Suzanne reaguje vyostřenými konflikty s hysterickou matkou a bratrem Robertem, snícím o tom, že vybředne z každodenní rutiny díky svým literárním ambicím. Ani svatba s laskavým Jeanem-Lucem, který se rozhodne se mladičké dívky ujmout, není řešením. Suzanne už nedokáže opustit křivolakou životní cestu, kterou nastoupila: honba za „čímkoli novým“ se stala nesmyslným smyslem jejího života. Záměrně chladná studie existence dívky, kterou život přesvědčil, že se může snadno obejít bez přítěže lásky, získala Prix Louis Delluc a Césara za nejlepší film a pro představitelku Suzanne Sandrine Bonnairovou.