Má sestra Maria
Portrét světoznámé hvězdy především 50. let, rakouské herečky Marie Schellové, který s mimořádnou vnímavostí vůči rozporuplnosti této osobnosti natočil její bratr.
Rakouská herečka Maria Schellová (1926), křehká blondýnka s útlou tváří a průzračnýma očima, zažívala vrchol své slávy v 50. letech. Hrála ve více než sedmdesáti evropských a amerických filmech, obdivována Gary Cooperem, Mastroiannim, Brynnerem, Jürgensem. Nepřehledné davy čekaly na peroně, aby zahlédly její tvář mihnout se za oknem jedoucího vlaku, ale také hltaly zprávy o rozvodech, jejím synovi závislém na drogách, pak o Mariině neschopnosti přijmout stárnutí, o jejích finančních problémech a zhrouceních… Maximilian Schell vytvořil portrét obdivované sestry jinak než obvyklou formou biografického dokumentu. Utkal ho z opakovaných návštěv u lůžka nemocné ve starobylém domě Schellů vysoko v horských stráních, z dlouhých rozhovorů, společného vzpomínání, z pokusů vyřknout to, co z různých důvodů zůstávalo nevysloveno. Maria uniká před tíživou skutečností do světa svých filmů a její bratr se citlivě snaží přivést ji zpátky a přijmout vše, co prožila. Jeho osobitý portrét s jemností boří iluze a vybízí k úvahám o velikosti i tragice života.