Průserář
Bernieho život se zdá nepodařený od začátku do konce. Z dluhů, které nadělal v kasinu, ho vytáhl kamarád a majitel Shelly. Na oplátku se rozhodl využít Bernieho obrovské smůly při hraní a ustanovil ho „coolerem“, tedy tím, kdo dokáže změnit poměr výher ve prospěch proher. Nic ale netrvá věčně, ani Bernieho smolařství.
Hlavním hrdinou tohoto příběhu je smolař Bernie Lootz. Jeho život se zdá nepodařený od začátku až do konce – nevydařené manželství, syn, kterého téměř nezná, a nesmírné dluhy, jež nadělal v kasinu Shangri-La. Majitel kasina Shelly Kaplow si povšiml Bernieho obrovské smůly při hraní a rozhodl se mu pomoci – našel pro něj vhodnou práci. Tak se Bernie stal „coolerem“, tedy tím, kdo se vždy přiblíží ke stolu, kde se vyhrává, a svou negativní energií změní poměr výher ve prospěch proher. Divák se s ním setkává ve chvíli, kdy mu do splacení dluhu zbývá pár dní. Bernie potkává Natalii, novou servírku, a zdá se, že vše se začíná obracet v dobré. Bernie je ale tak šťastný, že začíná ztrácet svou schopnost potlačovat výhry, tak cennou pro Shellyho. To si Shelly nemůže nechat líbit… Po loňském snímku Ohnisko nenávisti se v soutěži karlovarského festivalu už podruhé setkáváme s Williamem H. Macym v hlavní roli. I zde můžeme obdivovat jeho skvělé herectví a poctivost, s níž přistupuje k roli. Jeho outsider Bernie není z těch zahořklých, kteří by trpně přijímali osud, naopak ve chvíli, kdy se má rozhodnout, nachází sílu jít za tím, čemu věří.