Rabbit-Proof Fence
Vysoce ceněný snímek, inspirovaný skutečnými událostmi, líčí cestu trojice malých Austrálek, jež se v roce 1931 vzepřely poangličtění. Z tábora, kde se měly učit novým způsobům, se podle plotu proti králíkům, protínajícího kontinent, vydaly na cestu dlouhou 1500 mil – zpět domů, ke svým matkám.
Trvalo sto let, než si bílí osadníci podrobili domorodé Austrálce. Od roku 1931 je v platnosti zákon umožňující odebírat matkám děti zrozené ze smíšených svazků a vychovávat je jako bělochy. Dohlížet na jeho dodržování se stalo smyslem života fanatického úředníka Nevillea.V převýchovném táboře u řeky Moore si má nové způsoby osvojit i čtrnáctiletá Molly Craigová, její sestra Gracie a jejich sestřenka Daisy. Dívky však uprchnou a vydají se na cestu zpět – domů. Umanuté putování, dlouhé 1500 mil, se mění v test lidskosti pro všechny, které dívky cestou potkají. Jediným vodítkem je uprchlicím plot proti králíkům vedoucí napříč kontinentem – a vlastní srdce toužící po lásce. Drama inspirované skutečnými událostmi získalo ceny diváků na festivalech ve Valladolidu, Aspenu a Edinburghu, ceny Australian Film Institute za nejlepší film, hudbu a zvuk a ceny Film Critic Circle of Australia Award za režii a scénář. Společně s dramatem Tichý Američan film získal ceny sanfranciských a londýnských kritiků a ocenění National Board of Review.