66 sezón
Soutěž dokumentárních filmů 2003 / 66 sezón / Slovenská republika 2003
Dokumentární film o košické plovárně, kam se chodily koupat dějiny. Prostřednictvím několika příběhů, které se zde odehrály mezi roky 1936 a 2002, zachycuje 66 sezón ze života oblíbené košické plovárny a stejný počet let v historii střední a východní Evropy.
Dokumentární snímek o Staré plovárně v Košicích, místě, kam se podle slov tvůrců „chodily koupat dějiny“, vznikl v průběhu tří posledních letních sezon. Prostřednictvím několika příběhů, které se zde odehrály mezi roky 1936 a 2002, film zachycuje 66 sezón ze života oblíbené plovárny a také stejný počet let v historii střední a východní Evropy. Východisko představují vzpomínky několika návštěvníků „Čéháčka“, jak se jinak koupališti říkalo, jež se filmový štáb pokouší po letech rekonstruovat. Prostor plovárny tak dostává další metafyzický rozměr – připomíná zmenšený model světa, kde se s větší intenzitou prolínaly soukromé příběhy s obecnými dějinami (např. bombardování Košic za druhé světové války či ruská okupace v roce 1968). Generace plavců se v průběhu desetiletí střídají, jen touha po vodě jako místu absolutní rovnosti a zároveň zdroji bezpečí zůstává stejně silná.