Zkouška ohněm
Tešanj je malé bosenské městečko, žijící dva roky po válce svými každodenními smutky a starostmi. Jenže najednou přijde zpráva o příjezdu amerického prezidenta Clintona a spolu s ní i američtí poradci, specialisté na demokratické a rovnoprávné uspořádání multietnické společnosti. Právě to je však pro místní neuralgickým bodem, a není divu… Stříbrný leopard za první film v Locarnu 2003.
Příběh o zániku jedné rodiny. Příběh o realitě všedních dnů dva roky po válce. Příběh o neuvěřitelné lidské schopnosti přežít a znovu nalézt víru v lepší budoucnost. Tešanj je malé bosenské městečko, jehož obyvatelé se na každém kroku snaží vyrovnat s válečnou minulostí. Nejedná se jen o ztráty na životech a majetku, ale také o ztrátu morálních hodnot a někdejších tradic. Černý trh, korupce, prostituce, ale především hluboká vzájemná etnická nevraživost jsou průvodními jevy, které místní přijímají do jisté míry s pochopením či rezignací. Jenže pak přijde zpráva o příjezdu prezidenta Clintona a vzápětí po ní přijíždějí američtí poradci a instruktoři, připravení předat v průběhu několika dnů zdejším obyvatelům své nejlepší zkušenosti s demokratickým a rovnoprávným uspořádáním multietnické společnosti. Což o to, vyzdobit městečko portréty prvního muže Spojených států není velký problém. Horší je to s pokusy o někdejší "bratrství a jednotu" Bosňanů, Chorvatů a Srbů.