Gloria
Vyzbrojena jen důvtipem a dámskou pistolí, stane se bývalá mafiánská milenka a ostrá Newyorčanka Gloria štvancem ve chvíli, kdy gangsteři zjistí, že ochraňuje šestiletého Phila, drzého usmrkance, jenž jediný ze své rodiny přežil mafiánskou likvidaci. Tato pohádka pro dospělé, natočená pro studio Columbia, se výrazně liší od Cassavetesových nezávislých filmů.
Tato pohádka pro dospělé, natočená pro studio Columbia, se výrazně liší od Cassavetesových nezávislých filmů. Režisérův druhý výlet do žánru detektivky (po snímku Zavraždění čínského bookmakera) je milostným vyznáním herečce a manželce Geně Rowlandsové a městu New York. Drsná, a přece něžná Gloria, bývalá mafiánská milenka, se pro Rowlandsovou stala životní rolí, za niž získala svou druhou nominaci na Oscara za nejlepší ženský herecký výkon. Vyzbrojena jen důvtipem a dámskou pistolí, stane se Gloria štvancem ve chvíli, kdy gangsteři zjistí, že ochraňuje šestiletého Phila, drzého usmrkance, jenž jediný ze své rodiny přežil mafiánskou likvidaci. Philův otec, účetní, který zradil mafii, nechal Philovi účetní knihu se záznamy nelegálních transakcí, a právě tu chce zločinecká organizace získat za každou cenu. Gloria nemá ráda děti. Raději se stará o svou kočku a je hrdá na svůj byt, ale Philova matka byla její přítelkyně, a tak cítí jistou odpovědnost. Gloriinu oběť pohodlného, uspořádaného života (a možná dokonce i sebe samé) noří Cassavetes do atmosféry prosáklé podzimní předtuchou smrti. Po celý film udržuje hmatatelné napětí, korunované záměrně dvojznačným koncem.