Tanec na tři doby
Jako kdysi v Touze Vojtěcha Jasného se i v tomto debutu vážou na čtyři roční doby čtyři základní epochy lidského života. Spolu se zážitky malého chlapce, mladého pastevce, jeptišky a osamělého starce předvádí režisér dávné tradice i dnešní tvář své rodné Sardinie. Cena Týdne mezinárodní kritiky v Benátkách 2003.
Šestadvacet let po nezapomenutelném filmu Padre padrone nás tento režijní debut opět zavede na Sardinii. Kamenitá, suchá pastviště, hory a moře, malá městečka a chudé vesnice; přes zjevný postup civilizace a vzkvétající turismus lze stále rozeznat vše, o čem tehdy vyprávěli bratři Tavianiové. Čtyři povídky jsou spojeny se čtyřmi ročními obdobími a čtyřmi etapami lidského života, od dětství až po poslední vydechnutí. Postavy volně přecházejí z jedné povídky do druhé a zároveň každá povídka má svého hrdinu, prožívajícího právě svůj "výjimečný den": malý Andrea poprvé spatří moře, ovčák Michele je obdarován prvním milostným zážitkem, mladá jeptiška je očarována spontaneitou a bohatostí sku-tečnosti za zdmi kláštera a stařec se potká se smrtí v den, kdy se těšil na docela jinou schůzku... Režie se vyhýbá efektním umělým zápletkám a snaží se proniknout do atmosféry okamžiku a především do světa ostrovanů - drsného, opravdového, přes vnější nepřístup-nost plného hlubokých citů a osamělosti.