Z předválečného činžáku v centru Varšavy se má stát hotel a nájemníci ošuntělého vnitřního traktu se postupně stěhují do náhradních bytů. Paní Krysia objímá kachlová kamna, která ji tu hřála čtyřicet let. Je léto. Na špinavém dvorku si ještě hrají děti, z oken se vyklánějí ženy, ale dům se rychle vylidňuje. Přibývá zatlučených oken a na chodbách zatlučených dveří. Pan Mirek, který se holedbá vznešeným původem a už se nesnaží udržovat svůj zanedbaný kutloch, vlastní klíč od toalety, a proto je vyhledáván zbylými sousedy. Filmuje si je na památku. Z pestré minulosti se mu do kamery zpovídá kriminálník Henryk, kterého si oblíbila pohledná vdova Ella. Ale brzy se stěhuje i ona, za pomoci bezradných manželů Krzysieka a Iwonky. Krásný byt se štukovými stropy obývá postarší „baronka“. Osamělá pěstěná dáma žije ve světě hudby. Napadl první sníh a z domu vynášejí nábytek pana Mirka. Všemi opuštěný Henryk osloví „baronku“ a ta ho pozve na návštěvu, zkrášlenou poslechem operních árií. Policisté kontrolují útroby pustého domu. Krzysiek s Iwonkou se před nimi skrývají za zatlučenými dveřmi a neprozradí se ani Ella, kterou k mrtvému domu přivedly vzpomínky.