Na břehu
Íránské drama se odehrává během útoku spojenecných armád na Irák. Líčí anabázi kurdských uprchlíků ze severu země sužované diktaturou Saddáma Husajna. Režisér Ali-Reza Amini ilustruje vliv politického teroru a válečné mašinerie na lidskou pospolitost.
Íránské drama se odehrává během útoku spojeneckých armád na Irák. Líčí anabázi kurdských uprchlíků ze severu země sužované diktaturou Saddáma Husajna. Klíčové scény jsou situovány na horskou planinu. Běženci — směřující přes hranice do Íránu — tvoří vzorek zbědovaných a dezorientovaných venkovanů. V centru vyprávění je mladá nevěsta, která stojí na nášlapné mině. Dokáže ženě, jež nemůže udělat ani krok, někdo z přítomných pomoci? Základní situace připomíná oscarový film Země nikoho, situovaný do bývalé Jugoslávie. Dokumentárně laděné drama konfrontuje konkrétní lidskou bezmoc s odosobnělou válečnou mašinerií. Film je i černogroteskní sondou, jež mapuje zhoubný vliv politické abnormality na přirozenou lidskou pospolitost. Každý z uprchlíků je ponořený do vlastních problémů, vzpomínek a iluzí.