Šviháci
Každou sobotu večer odkládá několik johannesburských dělníků z kmene Zulu zaprášené úbory a převléká se do svých drahých obleků. Vítězem svérázného klání je nejelegantněji vyhlížející swenka. Lyricky laděný dokument s prvky fikce (např. charizmatický vypravěč) je uchvacující podívaná natočená na cinemaskop.
Ve svém novém snímku se talentovaný dánský režisér vydal do Jihoafrické republiky, aby nás seznámil se skupinou svérázných chlapíků z kmene Zulu říkajících si swenkas (volně přeloženo jako šiháci). Každou sobotu večer odkládají prací znavení, a přesto vždy dobře naladění dělníci své zaprášené úbory a odívají se do obleků od Pierra Cardina či Carducciho. Vítězem neobvyklého klání je nejelegantněji vyhlížející swenka. Předvádění úzkostlivě udržovaných obleků zosobňuje životní filozofii založenou na čistotě těla i duše, cti a respektu vůči ostatním i sobě samému. Film sleduje osudy jedenatřicetiletého Sabela, zvažujícího, zda jít ve šlépějích náhle zemřelého otce a respektovaného vůdce skupiny, či swenkas opustit. Na cinemaskop točený lyricky laděný snímek o moci naděje jako nevyčerpatelného zdroje životní energie je orámován hlasem charismatického vypravěče dodávajícím filmu na pomezí dokumentu a fikce až mýtický rozměr.