Nebe se otáčí
Režisérka se po letech vrací do rodné vesnice La Aldea v severním koutu Španělska, aby natočila portrét bohem zapomenutého kraje, zachytila jedinečné okamžiky prchajícího života a dokázala, že pomocí filmové kamery lze proměnit každodenní a obyčejné v úchvatné a neopakovatelné.
Mercedes Álvarezové byly tři roky, když se její rodiče na konci šedesátých let rozhodli opustit vesnici La Aldea. Dnes už v tomto neúrodném koutu severního Španělska žije pouze čtrnáct obyvatel, generace pravděpodobně uzavírající více než tisíc let nepřerušeného osídlení. Režisérka, která je mimo jiné i posledním narozeným dítětem v La Aldea, se po letech vrátila do kraje svých předků a natočila úchvatný portrét bohem zapomenutého kraje a hrstky jeho usedlíků. S trpělivostí těch, kteří chtějí zachytit ubíhání času, zaznamenala na první pohled obyčejné, přesto neopakovatelné okamžiky (vesničané při práci či v hovoru), jejichž jedinečnost spočívá právě v umístění mezi věčností a blížícím se zánikem. Život v La Aldea mizí před očima stejně neúprosně jako jasné barvy z pláten starých mistrů, se kterými vzdáleně souzní úchvatné obrazové kompozice španělského dokumentárního snímku, jednoho ze tří letošních laureátů Tygra – ceny za nejlepší snímek rotterdamského festivalu.