Benzínka blues
Muž, kterému společnost scházející se u jeho benzínové stanice říká Boss, provozuje svou živnost se syny. Ti mají však o své budoucnosti jiné představy. Rejeanovou ambicí je být fotografem, Guy hraje v kapele na harmoniku a Alain je na převzetí podniku příliš mladý.
Je rok 1989, doba velkých událostí, posunů a změn, jejichž dopadu musí čelit i pan Brochu, přezdívaný Boss. S pomocí tří synů provozuje na předměstí Québecu malou čerpací stanici, kde se s oblibou schází skupinka místních postaviček, větších či menších ztroskotanců. Kromě opakovaných přepadení, drobných krádeží a konkurence modernizovaných, samoobslužných stanic ohrožuje „Bossův svět“ především neochota synů splnit jeho starosvětskou představu o tom, že jednoho dne převezmou otcovu živnost. Nejstarší syn chce být fotografem a odjíždí do Berlína dokumentovat pád „železné opony“,prostřední syn často zanedbává svoji službu kvůli kapele, s níž vystupuje po barech, jen pro nejmladšího má práce u pumpy jistou přitažlivost. Přes úvodní vypjatou scénu, v níž při přepadení zazní výstřel a postava Bosse přebírá úlohu komentáře, je film klasickým lineárním vyprávěním, které se spíše než na formální experimentátorství či akci zaměřuje na charakterizaci postav a vykreslení jejich vztahů.