Horská hlídka
Paradokumentárně laděný příběh s prvky westernu, vycházející ze skutečných událostí z let 1993 až 96, zachycuje putování pekingského novináře s tibetskými dobrovolnými strážci po rozsáhlé náhorní plošině Kekexili, kde je dnes největší čínská přírodní rezervace. Muži pátrají po pytlácích vyvražďujících stáda antilopy tibetské.
Kekexili je rozsáhlá oblast na Čchingchajsko-tibetské náhorní plošině a v současnosti i největší čínská přírodní rezervace. V posledním dvacetiletí minulého století tu však řádili pytláci, kteří snížili stavy antilopy tibetské (čiru) ze dvou milionů kusů pod deset tisíc. Proti nim se postavili dobrovolní horští strážci. V roce 1996 se pekingský novinář Ga Yu zúčastnil sedmnáctidenní výpravy proti pytlákům a jeho článek měl později zásadní vliv na změnu v přístupu státních orgánů. Film v paradokumentární formě zachycuje novinářovo putování s tibetskými strážci, vedenými zkušeným vůdcem Ri Taiem. Vychází ze skutečných událostí, jež se odehrály v letech 1993 až 96. Strohý záznam nebezpečné a náročné cesty v tvrdých klimatických podmínkách ve výšce okolo 5000 metrů kombinuje tvůrce s prvky westernu.