Pád Berlína
Dokumentární film Pád Berlína sleduje postup sovětských vojsk od odražení německého náporu u Stalingradu až po podepsání kapitulace Německa v Berlíně. Ve své proslulé historické kronice Rajzman využívá jak sovětských, tak německých zpravodajských materiálů, autentických reakcí i doplňujícího komentáře.
Dokumentární film Pád Berlína sleduje postup sovětských vojsk (pro názornost často vidíme v dvojexpozici pochodující vojáky po mapě Evropy) od odražení německého náporu u Stalingradu až po podepsání kapitulace Německa v Berlíně. Ve své historické kronice Rajzman využívá jak sovětských, tak německých zpravodajských materiálů, autentických reakcí i doplňujícího komentáře. Doslova hrobové ticho před útokem, noční jednání generálního štábu střídají ohlušující záběry válečné vřavy. Poté, co byl 25. dubna 1945 obklíčen Berlín a se sovětskými vojáky sem pronikli také frontoví kameramani, může se režisér na okamžik soustředit také na jednání jednotlivců, na reakce německých civilistů. Jsou nuceni rozebírat barikády, ale v paralele je vidíme, jak nadšeně vyprovázeli své vojáky do války a stejně srovnávací charakter mají záběry rozbombardovaného Berlína a jásající Moskvy při vojenské přehlídce.