Nehynoucí sláva
Význačný americký kritik James Agee zhodnotil válečný dokument-reportáž Nehynoucí sláva, dodnes obdařený pověstí výjimečného díla oceněného Oscarem, slovy: "Prudký spád, energický střih, inteligentní výběr záběrů, z nichž několik stovek jsou skutečné skvosty."
Jestliže vojenské operace II. světové války vedené proti nacistickému Německu na bojištích západní fronty byly záměrně realizované v duchu rovnocenného úsilí spojeneckých armád, neméně symbolický výraz vědomé jednoty dokazovala i spolupráce britských a amerických filmařů při vzniku střihového filmu Nehynoucí sláva. Už doba vzniku, rok 1945, představuje v rámci válečných dokumentů kategorii fin de la guerre, rekapitulaci, jež je ve svém obsahu vymezena přípravami a uskutečněním invaze na francouzském pobřeží 6. června 1944 a setkáním jednotek západních vítězných mocností na labské linii s Rudou armádou, aniž by opomenula nutné připomenutí děsivé povahy nepřátelské třetí říše. Záběry zde použité jsou jak převzaté z dřívějších dokumentů, tak i "nejnovější", týkající se posledních dnů války. Autorský tým vyvažuje nevyhnutelné zjednodušení přehledového typu filmu začleněním poetického komentáře svědeckých výpovědí účastníků války různých národností i vojenských hodností. Historickou závažnost jen zdůrazňuje úvodní slovo a poznámky generála Eisenhowera.