Šestého května
Tragicky zesnulý Theo van Gogh v reakci na atentát na kontroverzního nizozemského politika Pima Fortuyna natočil polofiktivní politický thriller, který umně kombinuje autentické dokumentární záběry s klasickým politickým thrillerem. Osamělý novinář snažící se odhalit pravdu stojí proti mašinerii vysoké politiky a tajných služeb.
Atentát na kontroverzního nizozemského politika Pima Fortuyna rozvířil jinak stojaté vody nizozemské společnosti. Bez povšimnutí jej nemohl nechat ani enfant terrible nizozemské kultury, filmař Theo van Gogh, a natočil polofiktivní politický thriller. Fotograf Jim se náhodně ocitá v blízkosti atentátu. Při následném zkoumání fotografií, které na místě udělal, dochází k závěru, že se zde pohybovalo až příliš mnoho podezřelých osob. Začíná pátrat na vlastní pěst a postupně rozplétá rafinovanou hru ze zákulisí nejvyšší nizozemské politiky. Z investigativní žurnalistiky se postupně stává boj o vlastní život i životy nejbližších. Film umně kombinuje autentické dokumentární záběry s klasickými pravidly politického thrilleru, v němž stojí osamělý novinář, snažící se odhalit pravdu, proti mašinerii vysoké politiky a tajných služeb. Ironií osudu je, že ani ne za rok po Pimu Fortuynovi byl Theo van Gogh zavražděn islámským fundamentalistou.