Sluneční stát
Hrdiny ironické sociální komedie z divokého Ostravska jsou čtyři kamarádi, kteří se po výpovědi z práce rozhodnou společně podnikat. Do cesty se jim však staví nejrůznější překážky včetně jich samotných.
Ostrava. Dělníci Karel, Vinco, Tomáš a Milan právě dostali vyhazov z práce. Vztekat se nebo zoufat si nemá smysl: čtveřice kamarádů se rozhodne, že začnou podnikat. Dají dohromady peníze a od bývalých zaměstnavatelů odkoupí ojetý náklaďák. Počáteční optimismus brzy vystřídá zklamání. Štěstí jim nepřeje a zlomyslná náhoda jim staví do cesty jen další překážky. I v soukromí to hrdinové mají těžké: dobrák Karel se po manželčině úrazu musí starat o své tři dcery, rozvedený cholerik Milan se pokouší zachránit ze šikmé plochy dospívajícího syna, nervově labilní Tomáš nezvládá vztah s energickou manželkou a sukničkář Vinco zase zápasí s věrností své nové lásce – servírce Evě. Beznaděj je ovšem to poslední, co by si čtveřice připouštěla. Originální snímek režiséra Záhrady vzdáleně připomíná britské sociální komedie: zachovává si však výjimečný cit pro realistickou drobnokresbu prostředí a svébytný ironický humor.