Bílé Vánoce v továrně
Výjimečný dokument z prostředí dánského loďařského závodu, který se chystá propouštět zaměstnance, natočený v duchu hraných filmů Kena Loache.
Výjimečný dokument, natočený a nastříhaný jako severské realistické drama, pozoruhodným způsobem překračuje hranice svého žánru. Nejedná se ani o tradiční dokumentární drama, ani o přímou reportáž, spíše o podání skutečných událostí v elegantním balení. V centru pozornosti stojí malá skupinka zaměstnanců továrny na výrobu záchranných člunů, ohrožená předvánočním propouštěním. Když management krátce před Vánoci roku 2001 oznámí, že společnost koupila továrnu v Bangkoku a chystá se „omezit zaměstnanecké stavy“, začnou se do té doby zabezpečené životy zaměstnanců jevit jako nejisté. Režisér a kameraman podávají vše v dobře zvládnuté a po vizuální stránce důkladně propracované podobě. Divák si musí stále připomínat, že to, co sleduje, není smyšlený příběh à la Ken Loach. V závěrečné scéně vytáhnou tvůrci filmu z rukávu trumf, který připomene umění H. Ch. Andersena.