Velká voda
Umírající makedonský politik Nikodinoski se ve vzpomínkách vrací do doby, kdy se jako dvanáctiletý ocitl v domově pro děti "padlých nepřátel". Společně s kamarádem Isakem se pokouší vzdorovat totalitnímu drilu panujícímu v internátu.
Makedonie. Úspěšný politik Lemn Nikodinoski umírá v nemocnici. Ve vzpomínkách se vrací do léta roku 1945, kdy mu bylo dvanáct let a kdy se ocitl v domově pro děti „padlých nepřátel“ (zrádců, kolaborantů …). Náčelník Ariton a jeho zástupkyně Olivera fanaticky pečují o to, aby jejich svěřenci ztratili vlastní úsudek a svobodnou vůli a podrobili se tvrdému drilu založenému na dogmatických komunistických zásadách. Pro nešťastného Lema se stává oporou Isak Kejten. Chlapci se nelidskému režimu brání společně, ale doplatí na to pouze Isak. Výčitky Lema poznamenají na celý život… Psychologické drama inspirované románem Živka Činga navazuje tématem i stylem na tu linii jugoslávské kinematografie, která se pokouší vyrovnat s minulostí země stíhané totalitními praktikami a fanatismem. Právě ten je hrozbou ivmoderní současnosti prostoru zemí bývalé Jugoslávie.