Když moře stoupá
Vyprávění o neobvyklém vztahu už nemladé ženy, která vystupuje na oblastních scénách severní Francie, a o mnoho mladšího muže obdivujícího její osobní kouzlo a intelekt, nekončí happyendem a přesto pohladí po duši. Yolande Moreauová, jež ve filmu vystupuje a je jeho spoluautorkou, získala za tento režijní debut několik cen, mezi jiným dva Césary.
Irena už není mladá, a není ani krásná. Je spíš při těle, ale má dětský úsměv a neuvěřitelně hluboké tmavé oči. Ty ovšem nejsou vidět, když vystupuje na scéně, protože jako postava hry Dirty Business si nasazuje masku s dlouhým špičatým nosem. Tu hru Irena sama napsala a vypráví o ženě, která právě zabila svého milence. Jako jediná postava groteskního dramatu líčí divákům svůj život: banální, nudný a tak plný příkoří, že nakonec publikum neví, jestli má víc litovat oběť, nebo vražedkyni. Irena cestuje se svou one woman show po severní Francii od města k městu. Náhodou se seznámí s o mnoho let mladším Driesem, který se stane jejím jevištím a posléze i skutečným milencem. Nic ale netrvá věčně.