Hlava nad vodou
Thrillerový příběh s prvky černého humoru a absurdity, v němž si novomanželský pár ověřuje vzájemnou důvěru v situaci, kdy si musí poradit s mrtvolou ženina bývalého milence.
Děj se odehrává na opuštěném jihonorském ostrově, kde tráví léto novomanželé Einar a Lene. Jediným jejich dalším společníkem je Björn, Lenin kamarád z dětství, s nímž Einar odjíždí lodí na dvoudenní rybářský výlet. V jejich nepřítomnosti přivesluje k ostrůvku Gaute, Lenin bývalý psycholog a milenec, a v opilosti usne nahý na novomanželské posteli. Ráno se Lene probudí se sirénou vracející se mužovy lodi, a když se snaží vyburcovat Gauteho, zjistí, že je mrtev. V panické hrůze z manželovy žárlivosti ukryje mrtvolu pod poklop v podlaze, ten se však nedovře, a když na něj Einar při vstupu do domu vkročí, slyšitelně jím zlomí mrtvému Gautemu vaz. Einar, jak se zdá, Lenina vysvětlení přijímá chápavě, nyní však vyvstává otázka, co s mrtvolou, když při jejím ohledání by jistě vzniklo podezření na násilnou smrt. A především, proč a jak vůbec Gaute zemřel?