Skupina Edelweiss
Pravdivý příběh o odvaze a lidské důstojnosti připomíná osud skupinky mladých Němců, kteří si říkali Edelweissští piráti podle alpské protěže, kterou měli ve znaku. Na sklonku třetí říše v rozbombardovaném Kolíně bojovali proti nacistické zvůli a připravovali útok na sídlo gestapa. Byli však zrazeni, zatčeni, mučeni a většina z nich těsně před koncem války skončila na popravišti. „Film vypráví o lidech, kteří se vymkli tlaku doby a prostě něco udělali. Ti nejstatečnější z nich byli skoro děti,“ říká režisér a producent filmu. Se svou ženou, scenáristkou Kiki von Glasow, sedm let pracoval na scénáři - sbírali autentické materiály, setkali se s příslušníky skupiny, kteří přežili, i s rodinami obětí, prověřili zápisy z výslechů gestapa. Režisér měl pro natočení tohoto filmu i své osobní důvody, protože jeho otec byl jako Žid odvlečen do koncentračního tábora. Film se natáčel převážně v Sankt Peterburgu.