Král
Příběh, vycházející ze skutečných událostí 60. a 70. let sleduje počátky obchodu s drogami v Kolumbii. Ctižádostivý ničema Pedro Rey se z hollywoodských filmů poučil, jak líbat i zabíjet, a svou vynalézavostí rozpoutal v zemi dosud nevídanou eskalaci korupce... Film nominovaný na cenu Goya.
Kolumbie, rok 1966. USA jí slíbily pomoci s chudobou, ale hlavně si Kolumbii vybraly jako strategické místo, odkud chtějí zastavit kubánskou revoluci. Majitel baru, ctižádostivý lotr Pedro Rey, se rozhodne využít přítomnosti „gringů“ a své příjmení proměnit ve společenský status. Američan Harry z „mírových jednotek“, který pašuje z Peru kokain, uvede Pedra do světa obchodu s drogami a ten rázem opustí nevýnosnou marihuanu a krádeže. Přijde na způsob, jak zpracovat kokain i v Kolumbii, a do výroby zapojí chemika Pedra, který právě ztratil práci u nadnárodní společnosti za své působení v odborech. Obchod roste, Pedro se naučí celé škále korupce a zaslepený touhou po moci sní o tom, že vytvoří z obchodu s drogami jediný nadnárodní podnik, který si Kolumbijci mohou dovolit. Na pozadí rozkladu utopických revolučních teorií tak píše první kapitolu dějin obchodu s drogami, přesvědčený, že „revoluce se nedělá chudobou, ale penězi“.