Tatínek
Celovečerní umělecký dokument je poctou syna otci, režiséra letitému spolupracovníkovi, citlivého dokumentaristy ceněné osobnosti české kulturní scény. Je holdem Jana Svěráka činorodému životu jeho otce Zdeňka - životu plnému naděje, humoru a optimismu.
Uměleckým dokumentem o svém otci Zdeňkovi se režisér Jan Svěrák po letech vrací k dokumentární režii. Film, jejž napsal a spolurežíroval dokumentarista Martin Dostál, korunuje spolupráci otce-scenáristy a syna-režiséra, jež vyvrcholila oscarovým Koljou (1996). Vztah rodinného tandemu je však jen jednou z linií vyprávění, pojatého jako láskyplná, ale objektivní pocta všestrannému umělci — vynikajícímu scenáristovi, autorovi a interpretovi písniček pro děti, filmovému herci a zakladateli Divadla Járy Cimrmana. Jako průvodce slouží sám protagonista (nar. 1936), kterého syn zastihuje na místech důležitých pro jeho profesionální i soukromý život. Slovo však dostávají i otcovi spolupracovníci. Hold činorodému životu plnému naděje, humoru a optimismu vznikl sestřihem 80 hodin materiálu, natočeného během víc než roku. V české kinodistribuci je film uváděn na DVD.