Symbiopsychotaxiplasm: záběr 2 1/2
Po více než třiceti letech se režisér, dva herci a štáb vracejí do newyorského Central Parku a pokračují v natáčení započatém v roce 1968. Fikce však není důležitá, jsme svědky fascinujícího filmového experimentu, kombinujícího Stanislavského metodu s psychoterapií.
1968. Central Park, New York City. Režisér a štáb natáčejí scénu, která zachycuje ostrou výměnu názorů mezi mladými manželi Freddiem a Alicí. Režisér opakuje tutéž scénu z odlišných úhlů a v různých částech parku. Melodramatická akce odehrávající se před kamerou však zdaleka není tím, oč tu běží. Neobvyklé množství kameramanů snímá reakce herců, režiséra, štábu i přihlížejících. O 35 let později se stárnoucí režisér vrací do Central Parku s týmiž herci, ztělesňujícími tytéž postavy. Freddie a Alice se setkávají poprvé po hořkém rozchodu před více než třemi desítkami let. Zřetelně chtějí zapomenout na minulost. Režisér však nikoli. Film podle Williama Greavese je fascinujícím prostředkem ke zkoumání rozdílů mezi skutečností a fikcí. Nezávislý tvůrce používá více kamer, než je zvykem, kombinuje cinéma verité s konvenčními filmařskými postupy stejně jako improvizaci s nazkoušeným textem, to vše k prohloubení svých úvah nad tvůrčími aspekty procesu natáčení.