Nejlepší způsob chůze
Chlapecký letní tábor je pozadím pro skrytě narůstající drama potlačovaného vztahu dvou mladých vychovatelů. V této prvotině Clauda Millera vynikají skvělé výkony Patricka Deweara a Patricka Bouchiteyho, který se v Karlových Varech představil i jako režisér (Chladný měsíc, 1991).
Philippe je synem ředitele letního chlapeckého tábora a vede na něm skupinu, která připravuje divadelní představení. Jeho svěřenci a především on sám se liší od ostatních, kteří se věnují různým sportovním aktivitám. Kolegové nepromarní jedinou příležitost, aby se Philippovi neposmívali, a jeden z nich, Marc, mu každou chvíli připraví nějaké surové a ponižující překvapení. Nejenom proto, že ho jednou přistihl převlečeného do ženských šatů; tím hlavním důvodem je msta za to, že se jím cítí být přitahován. To je pro Marca, zakládajícího si na svých svalech a inteligenci agresivního manipulátora, nesnesitelné pomyšlení. Hraje si s plachým a bezbranným Philippem jako kočka s myší, atmosféra v táboře nenápadně houstne a skrývané drama nečekaně vyvrcholí na rozlučkovém maškarním bále. Působivost studie dvou protikladných povah umocňují pozoruhodné herecké výkony.