Rafťáci
Prázdniny na vodě s rodiči chápou dospívající kluci Filip a Dany jako možnost, jak si pořádně užít zakázaných dobrodružství. Po divácky úspěšných Snowboarďácích přichází režisér Karel Janák s další teenagerskou komedií, která se tentokrát odehrává na divoké vodě a zdaleka není určena jen mládeži.
Po divácky mimořádně úspěšných Snowboarďácích (2004) natočil režisér Karel Janák další teenagerskou komedii, která však tentokrát vyměnila snowboardy za rafty. Patrně poslední prázdniny, které oba dospívající hrdinové tráví s rodiči, jsou podobně jako ve většině snímků tohoto typu zasvěceny tomu, jak si „dospěle“ užít. Zkušenější Dany přitom pomáhá kamarádovi Filipovi přijít o panictví. Kemp, kde jsou i dívky z vodáckého kurzu, jim nabízí dostatek příležitostí. Ve hře jsou ovšem i Danyho rodiče, kteří se pokoušejí oživit svůj manželský život, a hrdinův nesnesitelný mladší bratr. Zdánlivě triviální cíl ovšem komplikují i další překážky – peřeje a alkohol… Prázdninová komedie zdařile spojuje populární hollywoodský subžánr teenagerské zábavy se současnými českými reáliemi. Atraktivitu snímku, který zdaleka není určen jen mládeži, zvyšuje obsazení hvězd Snowboarďáků, Vojty Kotka a Jiřího Mádla.