Ráj řízků
Film Ráj řízků, který se doma v Holandsku stal hitem, by se nejspíš dal nazvat multikulturní romancí z pracovního prostředí. Jeho kolektivním hrdinou je množství lidí různých národností, kteří načerno a za minimální mzdu pracují v kuchyni jedné restaurace. Nordip (Mounir Valentyn), urostlý sympaťák z Maroka, tvrdí svému přísnému otci, že je zaměstnán v knihovně, ve skutečnosti však umývá nádobí. Milostný poměr s šéfovou neteří Agnes (Bracha van Doesburghová) naruší jeho vztahy se slušnou řádkou kumpánů z kuchyně, včetně obávaného Amimouna. Režisér Martin Koolhoven tak zde znovu vzývá harmonizujícího ducha komedie Shouf Shouf Habibi!, která byla v Holandsku v roce 2004 nejpopulárnějším filmem.