Umění milovat
Hrdinkami příběhu odehrávajícího se v Duryňsku na sklonku 19. století jsou mladičké chovanky internátní školy. Osiřelá Hidalla a její kamarádky vyrůstají ve světě izolovaném od reality a jejich život za školními zdmi určují přísná pravidla. Pod dohledem náročných učitelek a strohé ředitelky se zdokonalují v klasickém tanci, hudbě a etiketě a kontakt s okolním světem mají zakázaný. V šestnácti letech však mají dívky i jiné sny než jen stát se členkami slavného baletního souboru – a také jiné choutky, obavy a děsy… Klasik italské kinematografie, režisér a scenárista Alberto Lattuada, dlouho snil o adaptaci symbolistického románu německého spisovatele Franka Wedekinda. Po Lattuadově smrti loni v červenci se projektu ujal britský režisér John Irvin. Film vznikl v koprodukci Velké Británie, Itálie a České republiky a natáčel se i v Liberci a Mariánských Lázních.