Zátiší
Horník Han Sanming přichází do města Fengjie hledat po šestnácti letech manželku a dceru. Naopak po manželovi, který odešel před dvěma lety, tu pátrá mladá žena Shen Hong. Město se má brzy ocitnout pod vodou přehrady Tři soutěsky. Dokumentárně laděný snímek, který získal Zlatého lva v Benátkách, přináší obraz místa, zasaženého gigantickou stavbou.
Přehrada Tři soutěsky na Žluté řece patří k největším technickým projektům v historii lidstva. Její stavba již dlouhá léta zasahuje do životů tisíců lidí. Jedním z nich je i horník Han Sanming přicházející do města Fengjie pátrat po manželce, která ho před šestnácti lety opustila i s dcerkou. Město, staré dva tisíce let, má být zatopeno. Muž najde práci při destrukci obytných domů. Do jeho příběhu je vložena epizoda se sympatickou Shen Hong, kterou před dvěma lety opustil manžel. Ten je nyní na stavbě přehrady vyšším funkcionářem. Snímek, oceněný Zlatým lvem v Benátkách 2006 a plynoucí pomalu jako velká čínská řeka, je rozdělen do několika kapitol a přináší paradokumentární pohled na různé stránky života v oblasti, jež se má ocitnout pod vodou. Realistické líčení autor ozvláštňuje nečekanými stylizovanými obrazy (jakási obří stavba-věž se náhle vznese jako raketa apod.).