Lev a písnička
Mistrovsky rozehrané podobenství o nezničitelnosti umění a také dobra v člověku. S výraznými loutkami Zdeňka Seydla rozehrává Pojar poetické drama křehkého harlekýna a hrozivého lva, ponořené do žhnoucího oparu pouštní oázy. Film v roce 1960 získal Velkou cenu v Annecy.