Jezebel
Byl-li první společný film Bette Davisové s Williamem Wylerem v době vzniku označen za dokonalý, je i dnes neméně znamenitý. Jezebel, drama o jižanské aristokratce, která musí bojovat s vlastní pýchou, nabízí vynikající herecké výkony i režii a s vynalézavou kamerou vytváří dramaticky působivé obrazy.
„Představou Jezebel jsem přímo uchvácena. Myslím, že by mohla být stejně úžasná, ne-li úžasnější než Jih proti Severu. Děkuji, že jste ji koupili,“ napsala Bette Davisová Jacku Warnerovi poté, co se společností Warner Brothers prohrála spor o možnost odmítnout podřadné role, aniž by byla vystavena trestu pozastavení práce. Pro roli pyšné jižanské krásky Scarlett O’Harové z románu Margaret Mitchellové Jih proti Severu byla Davisová svým typem předurčena a k jejímu ztvárnění se také upínala celou svou bytostí. Bratři Warnerové měli na zfilmování románu zajištěné předkupní právo, ale pro neshody se svou hvězdou námět postoupili Davidu O. Selznickovi. Jako gesto dobré vůle však pro ni získali Jezebel, slibující dramaticky náročnou roli, jištěnou citlivou režií již renomovaného Williama Wylera. Byť je natočena podle stejnojmenné divadelní hry Owena Davise st., vykazuje Jezebel s Jihem proti Severu četné podobnosti: odehrává se v prostředí plantážnického Jihu před občanskou válkou, mravy a společenské konvence v zápletce hrají podstatnou roli a hlavní postavou je také výstřední žena, jež pro svoji hrdost, pýchu a nezkrotný temperament určí svému životu až tragický směr. Chytře využívajíc kampaně Jihu proti Severu a nesena na vlně zvědavosti ze vzájemného poměřování, stala se Jezebel jednou z prvních prestižních produkcí společnosti. Rolí pokořené Julie Marsdenové, jež je pro naplnění své lásky ochotna riskovat i život, dosáhla Davisová již podruhé na Oscara.