Pečlivě střežené soukromí profesionálního mistra odposlechu Harryho Caula rozvrátí rozhovor, který pro vlivného klienta nahraje za velmi obtížných podmínek. Z nezřetelných útržků dialogu zamilované dvojice si Harry složí vzrušující příběh, který ho donutí vystoupit z bezpečné role nezúčastněného posluchače. Brilantní, rafinovaně vyprávěné drama Francise Forda Coppoly je svébytnou variací na Antonioniho Zvětšeninu (1966).
Harry Caul je uznávaný specialista na odposlech. Pečlivě střeží své soukromí. Nezabrání však tomu, aby se do něj vetřel jeden z rozhovorů, které se mu pro vlivného klienta podařilo nahrát za obzvlášť obtížných podmínek. Z nezřetelných útržků dialogu muže a ženy, kteří se v době oběda sešli v sanfranciském parku, si Harry postupně složí příběh tajné lásky stíhané vražednou manželskou žárlivostí. Z nezúčastněného posluchače se mění v angažovaného aktéra, neodhadne však rizika, která to s sebou přináší, ani možnost, že je všechno úplně jinak. Jak dlouho si udrží iluzi o vlastním nezmanipulovatelném životním prostoru? Rafinovaně vystavěná a technicky brilantní variace na Zvětšeninu (1966) Michelangela Antonioniho předznamenala vlnu kritických snímků o morální korupci a nemožnosti dobrat se pravdy a téměř symbolicky provázela „odposlechovou“ aféru Watergate. Film získal řadu ocenění včetně Zlaté palmy na MFF v Cannes.