Venuše
Než se naposledy zatáhne opona za starým hercem, zamiluje se do praneteře svého nejlepšího přítele. Hlavní roli ztvárnil Peter O’Toole, „herec dostatečně velký, aby neměl strach na sobě ukázat krutost plynoucího času“, jak říká režisér. Film byl poprvé uveden na MFF v Torontu.
Herci Maurice a Ian se přátelí odedávna. Každý den spolu snídají v kavárně, chodí do divadla, do klubu a na procházky Londýnem. Poklidný život dvou sedmdesátníků naruší příjezd Ianovy praneteře Jessie – místo očekávané milé pomocnice začne se starým pánem sdílet domácnost zamlklý, trucující padlý anděl. Zklamaný a otrávený Ian prosí Maurice, aby se o Jessie staral a dělal jí průvodce velkoměstem. Mezi dívkou a mužem na sklonku života se začne vyvíjet něžný, přesto šokující vztah. „Zajímala mě vášeň, která v nás trvá až do smrti a ještě vteřinu před ní se může projevit zvláštním a vlastně perverzním způsobem,“ říká režisér Roger Michell. Film je výsledkem již třetí spolupráce se scenáristou Hanifem Kureishim, jejich poslední společný snímek Matka (The Mother, 2003) pojednává o milostném poměru vdovy s partnerem vlastní dcery. Hlavní postavu filmu Venuše inspirovaného románem Deník bláznivého starce Džuničiróa Tanizakiho ztvárnil Peter O’Toole.