Podoby fíkovníku
Osobitý scenáristický a režijní debut japonské herečky Kaori Momoiové líčí život čtyřčlenné japonské rodiny a vztahy mezi jejími členy, především mezi otcem, matkou a dcerou. Je postaven zejména na vytříbeném obrazovém ztvárnění.
V zahrádce u domku Kadowakiových roste fíkovník, který dosud neměl plody. Dcera Jumo na něj zavěsí fotoaparát a samospouští vyfotografuje při jídle otce, matku, mladšího bratra a sebe. Rodina vede poklidný, spořádaný život. Otec, který pracuje na stavbě, se však jednoho dne odstěhuje do holého bytu. Chce mít blíž do práce, kde po nocích napravuje chyby svých kolegů. Pracovní úsilí však zaplatí smrtí. Matka, která se dosud starala jen o domácnost, musí po pohřbu začít znovu... Pozoruhodný snímek je autorským debutem japonské herečky Kaori Momoiové, která napsala scénář podle stejnojmenného románu na pokračování a podle čtyř povídek. Skládá se ze sledu vytříbených a místy poněkud záhadných obrazů, provázených minimalistickou elektronickou hudbou. Pozornost na sebe strhává zejména Kaori Momoiová v roli matky, fixované jen na péči o domácnost.