Rekviem za Billyho Kida
Příběh Billyho Kida začíná v tomto francouzském dokumentu ve chvíli, kdy současný šerif vesničky Lincoln Tom Sullivan hodlá na zdejším hřbitově exhumovat ostatky místní legendy a pomocí testu DNA zjistit, zda tady opravdu leží tělo „amerického Rimbauda s kolty proklatě nízko“.
Příběh Billyho Kida začíná v tomto francouzském dokumentu ve chvíli, kdy současný šerif vesničky Lincoln Tom Sullivan hodlá na zdejším hřbitově exhumovat ostatky místní legendy a pomocí testu DNA zjistit, zda tady opravdu leží tělo „amerického Rimbauda s kolty proklatě nízko“. „Pro mě je hrdinou Pat Garrett. Billy Kid byl sprostý vrah, nechápu, co na něm lidi vidí,“ říká lincolnský šerif, který by zároveň rád jednou provždy vyvrátil pověsti o tom, že Pat Garrett tenkrát svého bývalého parťáka nezastřelil a umožnil mu utéct. Napínavá road movie napříč Novým Mexikem je hojně prokládána unikátními archivními fotografiemi a řadou ukázek z filmových zpracování slavné legendy. Snímek na pomezí investigativního dokumentu a hrané rekonstrukce doprovází fiktivní rozhovor režisérky s Billym Kidem, jemuž propůjčil svůj nezaměnitelně zastřený hlas Kris Kristofferson.