Grandhotel
Třicetiletý podivín Fleischman pracuje v hotelu na Ještědu jako údržbář a sní o mracích a o tom, že jednoho dne opustí hranice rodného města. Jak do jeho osudu zasáhne nesmělá pokojská Ilja? Tragikomedie Davida Ondříčka, jež vznikla ve spolupráci se spisovatelem Jaroslavem Rudišem, získala dva České lvy a byla uvedena na letošním Berlinale v sekci Panorama a na MFF v San Francisku.
Na vrcholu hory Ještěd nad Libercem se počasí mění každou chvíli, zatímco třicetiletý podivín Fleischman, který v místním hotelu pracuje jako údržbář, si trvá za všech okolností na svém. Uzavírá se do své osamělosti a vypadá to, že jediné, co ho skutečně zajímá, je meteorologie. Ve skutečnosti však zoufale touží opustit hranice rodného města. Do hrdinova osudu však nečekaně zasáhne nová, nesmělá pokojská Ilja, která se už příliš dlouho trpně podvoluje rozmarům svého ambiciózního milence, číšníka Patky. Důležitou roli ve Fleischmanově životě však hrají i šéf Jégr či starý Sudeťák Franz… Scénář tragikomedie Davida Ondříčka vznikl ve spolupráci se spisovatelem Jaroslavem Rudišem, který napsal i stejnojmenný román. Snímek, využívající unikátní atmosféry futuristického hotelu na Ještědu, získal sedm nominací na Českého lva a odnesl si dvě sošky (za hudbu – Jan P. Muchow a za zvuk – Pavel Rejholec, Jakub Čech). Byl uveden na letošním Berlinale v sekci Panorama a také na MFF v San Francisku.