... a bude hůř
Jejich světem jsou zahulené „čtyřky“, muzika skupiny DG 307, drogy a alkohol... Undergroundový bestseller Jiřího Pelce inspiroval drsné černobílé retro, v němž se režisér Petr Nikolaev vrací k nebáječným létům komunistické totality poloviny 80. let.
Severní Čechy, polovina 80. let. Olinovi je jednadvacet a zrovna ho propustili z blázince. Je doma v zakouřených laciných hospodách a stejně jako jeho dlouhovlasí kamarádi sní o světě, kde nikdo nic nezakazuje a nepřikazuje. Vegetování bez práce a bez naděje, ale zato ve spolehlivé společnosti drog a alkoholu chápe jako legitimní formu nesouhlasu s totalitním režimem. Jednoho dne ale Olin a jeho kamarádi usoudí, že jim snění nestačí: rozhodnou se emigrovat… Deset let po úsměvných Báječných létech pod psa (1997) se Petr Nikolaev vrací do éry prezidenta Husáka, aby o ní vyprávěl zcela jinak: drsně, černobíle, na 16mm materiál, s použitím naturščiků či málo známých herců, ale zato s epizodní účastí undergroundových osobností oné doby (Vratislav Brabenec, Pavel Zajíček) a nenapodobitelným soundem skupiny DG 307. Inspirací pro film, který byl uveden na letošním Berlinale v sekci Fórum mladého filmu, se stal stejnojmenný undergroundový bestseller Jana Pelce.