Msta
Jeršor z rodu Adajů se zamiluje do dívky Žemal z rodu Žaumitů, ale osud jim daruje jedinou noc štěstí. Znepřátelené stepní rody dodržují kruté tradice. Příběh by mohl být vnímán jako tragédie Romea a Julie, je však pevně ukotven v reáliích a živelném duchu stepi. Její bezměrnost podmiňuje jak nezkrotnost lidských vášní, tak bezuzdnou lačnost boje. V jedno tu splývá vítr, trysk koní, letící šíp, bezmyšlenkovitě tasená zbraň.