Zavraždění Johna Lennona
Mrazivá sonda do pokřivené mysli Marka Davida Chapmana, který v roce 1980 zastřelil Johna Lennona před jeho bytem v New Yorku, nabízí obecné zamyšlení nad vztahem veřejnosti a celebrit a hledá odpověď na otázku, jak tenká může být hranice mezi obdivem a fanatismem. Film vznikal po dobu tří let na autentických lokacích a veškeré dialogy vycházejí z Chapmanových deníkových záznamů.
Jméno Marka Davida Chapmana si veřejnost vryla do paměti 8. prosince 1980, kdy smrtelně postřelil hudební legendu Johna Lennona. Zájem o motivace pětadvacetiletého Chapmana dodnes potlačuje zděšené rozhořčení. Drama režiséra Andrewa Piddingtona rozkrývá psychicky rozvrácenou vrahovu osobnost, která je vedená letitou závislostí na svém idolu i artefakty tak nevinnými, jako je Salingerova knížka Kdo chytá v žitě. Průvodcem vyprávění je sám Chapman v podání Jonase Balla: nenabízí jen výjimečně soustředěnou sondu do nitra vyšinuté osobnosti, ale i obecněji pojatou studii lidské osamělosti, nicotnosti a zoufalství, které se mohou vybít v nečekaně násilném „zviditelňujícím“ činu. V tomto smyslu je Piddingtonův nezávislý snímek, který vznikal tři roky v maximálně autentických lokacích a s využitím naturščiků či málo známých herců, ozvukem Taxikáře (1976) Martina Scorseseho či Takových normálních zabijáků (1994) Olivera Stonea. Film získal Zvláštní cenu poroty na letošním festivalu v Tribece.