Ďáblova dílna
Film, který podle skutečných událostí natočil Stefan Ruzowitzky, vypráví o králi padělatelů Salomonu Sorowitschovi. Poté, co je deportován do koncentračního tábora, se podílí na tajné nacistické operace Bernhard, jejímž cílem je tisk falešných librových a dolarových bankovek.
„Ve všech mých filmech jsou mladí hrdinové, kteří vstupují do života plni ideálů, donuceni pod tlakem zla přehodnotit své životní představy,“ říká režisér. „Ale až doposud jsem neměl možnost vyjádřit napětí mezi idealismem a pragmatismem v tak dramatickém existenciálním rámci.“ Hrdinou filmu, který vypráví příběh inspirovaný skutečnými událostmi, je židovský král padělatelů Salomon Sorowitsch. Před válkou se pohyboval ve světě hráčů, gigolů a prostitutek a život považoval za pouhou hru. Jenže v roce 1944 je zatčen a ocitne se v koncentračním táboře. Sorowitsch ale nechce skončit v plynové komoře a pud sebezáchovy ho přiměje ke spolupráci s nacisty na přísně tajné operaci Bernhard. Pokud chce přežít, musí spolu s ostatními vězni vyrobit dokonalé falešné dolarové a librové bankovky. Ale ani u muže, který nevyznává žádné morální hodnoty, už nejde jen o přežití.