Rodiče
Film islandského režiséra Ragnara Bragasona navazuje na jeho předchozí snímek Děti, oceněný na MFF v San Sebastiánu. Je věnován trojici lidí, jejichž naděje a bolesti jsou spjaty s rodičovstvím i s vlastními zpackanými životy.
V černobílém snímku o nadějích a bolestech, jež s sebou přináší rodičovství, se prolínají osudy tří postav. Ženatý zubař Oscar vychovává manželčiny dvě děti, ale zoufale touží po vlastním potomkovi. Úspěšný makléř Einar si neví rady se svým životem, který se mu rozpadá pod rukama. I Katrin Roseová, jež chce po návratu ze Švédska získat zpět jedenáctiletého syna, stojí znovu na startovní čáře. „Inspiroval jsem se pracovními metodami Leigha, Godarda a Cassavetese a už při přípravě filmu Děti jsem přizval ke spolupráci divadelní skupinu Vesturport,“ říká režisér. „Herci dostali za úkol předvést postavy, které znají z vlastního života, nebo volně podle skutečných lidí. Následující měsíce jsme strávili improvizací, budováním struktury postav i stavěním zápletky. Natáčet jsme začali bez napsaných dialogů, ale každý herec měl rozsáhlé povědomí o své postavě. Podstatné bylo jimi být, nikoliv je hrát.“