Výstřel
Po velmi přesvědčivém ztvárnění posedlé fanynky ve filmu Backstage vytvořila francouzská herečka Isild Le Bescová další zneklidňující portrét monomanie. Působivý debut režisérky Jeanne Waltzové, basilejské rodačky, je psychologickou studií popisující prohlédnutí mladé ženy, kterou nezdařený pokus o sebevraždu přinutí hledat cestu k lidem ve svém okolí.
Po velmi přesvědčivém ztvárnění posedlé fanynky ve filmu Backstage vytvořila francouzská herečka Isild Le Bescová další zneklidňující portrét posedlosti. Působivý debut basilejské rodačky Jeanne Waltzové je psychologickou studií popisující prohlédnutí mladé ženy, kterou nezdařený pokus o sebevraždu přinutí hledat cestu k lidem v jejím okolí. Scenáristka a režisérka Waltzová má za sebou desetiletou zkušenost s natáčením krátkých filmů. I její třiaosmdesátiminutový snímek je velmi koncentrovaný, jen těžko bychom v něm hledali jedinou zbytečnou scénu. Skvělým způsobem pracuje s nejjemnějšími emocionálními proměnami a soustředěným, prostým režijním stylem zachycuje atmosféru odlehlého horského městečka.