Já jsem Juani
Tradičně esteticky vycizelované dílo s ironickým nadhledem Katalánce Bigase Luny jako vždy probouzí vášně. I v příběhu Juani, pokladní z hypermarketu, najdeme erotiku, hédonismus, groteskno a provokace, které jsou neoddělitelné již od režisérovy prvotiny Tetování.
V portrétu osmnáctileté pokladní z hypermarketu, která se rozhodne dobýt svět, se vrátil Luna k modelu hrdiny ze snímků Šunka, šunka a Na plné koule. Jeho „iberská ikona“ pouze změnila pohlaví. Osobní ambice na pozadí milostného příběhu uplatňuje v jednadvacátém století ženský rod, kterému španělský macho musí přepustit svou dominantní roli. Sny, vášně, láska, zrada vytvářejí ženský portrét s cílem ukázat „proměnu postavy v osobnost“: Juani sní o kariéře herečky. Kromě zničující šedi své profese uvázla ve stereotypu života mládeže na předměstí s hiphopovou kulturou a zároveň ji pohlcují problémy rodičů. S Jonahem chodí od patnácti let a jeho žárlivost jí svazuje křídla. Ale jen do okamžiku, kdy se rozhodne osvobodit realizací svého snu... Osm měsíců vybíral Luna hlavní představitelku z tří tisíc adeptek s cílem zopakovat svůj úspěch s objevením Penelope Cruzové nebo Javiera Bardema. S Verónicou Echeguiovou nyní plánuje natočit pokračování s názvem Juani Hollywood.