Někde na jihu Číny zabije mladý muž svoji milenku. Pak se dá na osamělý útěk přes celou Čínu do vysněné země zázraků, zasněžené vesnice u severních hranic. Za svým stolem v Pekingu zatím sedí scenárista, který příběh tohoto muže na útěku píše. Díky němu odhalí pravou podstatu a smysl svého vlastního života a také hodnotu svobody. Jednoho dne sám vyrazí na cestu, aby se setkal se svou postavou. Jeho fantazie setře hranice mezi skutečností a fikcí. Jemně autobiografický scénář napsal Rao Hui, jenž ve snímku hraje sám sebe a zároveň hlavního hrdinu fiktivního příběhu, který právě píše. Snímek, pohybující se na hraně hraného filmu, eseje a dokumentu, nenásilně míchá různé postupy, žánry a styly a obsahuje překvapivý humor a sebeironii.