V dalším svém tvůrčím „odskočení“ do Kanady bere Pojar téma slepoty mocných doslovně, takže se vyprávění rozverně točí kolem „významného“ hodnostáře, pana doktora, nasazujícího korigující brýle, a neochoty přesto vidět správně...